Thursday, March 1, 2012

Kad Tu uzdod jautājumu, vai Tu esi gatavs dzirdēt atbildi?

Šoreiz es ne tik daudz par filozofisko aspektu, bet gan tīri profesionāli.

Pirms pāris dienām mums bija tā saucamā "statusa sapulce", pirms kuras mums ir rakstiski jāizklāsta savs viedoklis par vairākiem jautājumiem saistībā ar darbu skolā, mūsu komandas sadarbību un vispārējiem iespaidiem par DI programmu. Pēc tam tiekamies ar skolas vadību un mentoriem (šoreiz viens pats vadības pārstāvis un viena pati mentoru pārstāve) un runājam par to, kas tad un kā. Ko mainīt, ko darīt labāk..

Es savas domas savā, kā Egle to nosauca, "grēksūdzē" neslēpu. Līdzīgas lietas, kas iepriekš izklāstītas te, parādījās arī manā atskaitē. Nepatīk man skolas haotiskā organizēšanās, nepatīk man piekasīšanās pie sīkumiem, kaut arī kopumā viss tiekot izdarīts perfekti, un mans galvenais iemesls būšanai šeit ir tas, ka gribu aizbraukt uz Āfriku un šeit sagaidu kaut kāda veida sagatavošanos priekš tā. Piekrītu, ka darbs skolā ir laba sagatavošanās un pavisam noteikti šeit iegūtā pieredze un pavadītais laiks nav zemē metams. Tomēr jāatzīst, ka no Dānijas gada gaidīju ko vairāk, bet ap šo laiku savas cerības par Dānijā pavadīto laiku esmu samazinājusi.

Skolas vadība šo te manu atzīšanos neuztvēra īpaši labi, vismaz manās acīs nevisai profesionāli. "Tev ir jāmaina sava attieksme" ir vienīgais, ko pusotras stundas garumā demagoģiskā veidā dabūju uzklausīt. Gads Dānijā Tev ir jāuztver kā tikpat svarīga pieredze, kā gads Āfrikā! 90% vai 100% atdeve nav ok, vajag 120%! Latiņa ir jāceļ augstāk, labi padarīts darbs ir jāpataisa par izcilu. Un tā tālāk..

Varbūt. Tomēr no visas šīs runas es nesapratu, kādēļ tikai man ir jāmaina attieksme, kādēļ nav svarīgi tas, ka esmu samazinājusi savas cerības, kādēļ darbs skolā ir svarīgāks nekā mūsu mācības..?

Ja Tu kādam jautā, kā kaut ko varētu padarīt labāku, tad ir jābūt gatavam kaut ko mainīt.

Mūsu skolas vadība no sapulces aizgāja apmierināta, pilna ar pārliecību, ka viss ir labi. Es? Man jāmaina attieksme.

4 comments:

Sandra said...

Jā... Jūs esat skolā, jums ir skolotāji, kas pēc definīcijas ir paši gudrākie un zina, kā kam ir jābūt, bet jūs - esat skolnieki, jums jāmācās. Un jāmācās tas, ko jums māca, jo skolnieki pēc definīcijas neko nerubī :D

Lauma said...

Tieši tā. :D

Sandra said...

Bet tas nav raksturīgs tikai skolai, es te ar' ar to mēdzu saskarties :) Dzīvē netrūkst pārliecinātu cilvēku, kas vienīgie zina, kā ir vispareizāk un kā kam ir jābūt :D

Lauma said...

Tam es piekrītu un droši vien pati neesmu daudz labāka - arī visu zinu :)
Vairāk man nepatīk tas, ka uzdod jautājumu: ko varētu darīt labāk? un atbildē sagaida - nē, Jums viss ir labi, tikai man jābūt labākai :)