Thursday, December 15, 2011

"ziemassvētku mafija"

Mums te izdomājās nosacīti jauna Ziemassvētku spēle. Paspējām paspēlēt gan DI vidū, gan ar mūsu skolniecēm. Sanāca riktīgi jautri. Padalīšos :)

Droši vien parasto "mafiju" visi ir savu laiku spēlējuši un atceras. Ātrai atkārtošanai - katrs dabū vienu kārti, kuru nerāda citiem. Melnie ir slepkavas, sarkanais kungs ir komisārs, pārējie miermīlīgie iedzīvotāji.. Un tad tik galina.

Mūsu jaunajā Ziemassvētku interpretācijā viss notiek ziemassvētku vecīša mājvietā. Tā arī nenoskaidrojām, kur tas ir; diskusijas atklātas starp Grenlandi un Somiju. Dāņu okupanti protams uzskata, ka ziemassvētku vecītis ir no Grenlandes, bet mēs pieturamies pie Lapzemes :D

Starp ziemassvētku vecīša rūķiem ir iezagušies tumšie tēli, kuri vēlas sabojāt Ziemassvētkus. Viņu galvenais mērķis ir atbrīvoties no ziemassvētku vecīša. Ziemassvētku vecītis to zina, un, lai vieglāk būtu atrast ļaundarus, maskējas starp rūķiem un mēģina viņus atmaskot.

Dienas laikā visi stāsta, kas viņi par rūķiem un kapēc viņi tik labi. Visa rūķu saime var vienoties, kurš viņuprāt ir tas ļaunais. Bet nakts laikā ļaunais rūķis meklē ziemassvētku vecīti, un kāds tiek "novākts".. Ja tiek nogalināts ziemassvētku vecītis, tad ļaunie rūķi uzvar un "no more Christmas".

Labākais rūķis - Mollie. Viņa tik pārliecinoši nospēlēja bērnu rūķīti, ka pat pēc nominācijas par slepkavu neviens par viņu nenobalsoja :)

Vēl mums ir tāds tēls kā Rūdolfs. Parastajā mafijā tas bija dakteris - viņš slēpjas starp parastajiem rūķiem un pa nakti mēģina uzminēt, kurš ir nogalināts. Ja viņam tas izdodas, tad tajā naktī neviens nenomirst.

Kaut kā tā. "Mafijas" spēlētāji droši vien saprata, bet jautājumus, protams, drīkst iekomentēt. Kopumā šī spēle man liekas uz tādas pozitīvākas nots, nekā parastā "mafija", kurā notikuma vieta un tēli parasti ir tādi tumši... :)

6 comments:

vanags said...

Par daudz random.
Skatīt "false difficulty".

Filips said...

Skatīt "informed minority" model.

Spēle ir daudz pētīta matemātiski un vienkāršajam modelim pieejami aprēķini, lai sabalansētu labos/slikto skaitu tā, ka, izvēloties mērķus patvaļīgi, varbūtība uzvarēt ir 1/2.

Spēlējot atkārtoti var salīdzināt savas spējas ar varbūtīgu skaitļu ģeneratoru :)

vanags said...

Protams, ka var izveidot modeli, kur random izvēles noved pie 50% win rate, bet man reāli nepatīk instant-win iespēja ar salaveča novākšanu. Tipa - katra raunda sākumā metam 1d10. Ja uzmet 10, tad mafija vinnē.

Filips said...

Nu, tur es piekritīšu, taču ar 6 cilvēkiem īsti citādi nesanāk - 1 mafija parasti zaudē, 2 mafijas gandrīz vienmēr vinnē.. :S

vanags said...

Vai to nevar atrisināt, variējot mafijas upuru skaitu? Pirmajā naktī 1, otrajā 2, trešajā 1...

Filips said...

Var, bet hz kā to savilkt ar tematiskumu kopā ..