Līdz ar pirmo skolēnu ierašanos, atmosfēra skolā ir savādāka un vismaz pagaidām šķiet relaksētāka. Kaut arī skolā nav nepieciešamais/paredzētais darbinieku skaits, pa lielam viss tiek uzspēts.. Varbūt tādēļ, ka arī skolēnu šogad ir mazāk, nekā pagājušajā gadā.
Internātskola (Boarding school)
Pagaidām vislielākā saskarsme mums ir ar skolēniem no internātskolas - 7 meitenes un 1 puisis. Vecums viņiem ir starp 13 un 18 gadiem. Daļa no meitenēm dzīvo mums kaimiņos, bet puisis (Marc) un viena meitene (Nadija) ir mazliet pieaugušāki (tas gan ne tik daudz gadu ziņā (viņiem ir ap 16), bet viņu vispārējā attīstībā) un dzīvo citā ēkas pusē. Lielos vilcienos viņi visu dara kopā, bet mums blakus dzīvojošās meitenes mums ir vakaros jāliek gulēt (jāparūpējas, lai viņas desmitos ir savās istabiņās un vairs neiet ārā) un no rītiem jāmodina uz brokastīm (jeb jāparūpējas lai 7:30 visas būtu uz strīpas).Kā jau iepriekš minēts, tad tiek uzskatīts, ka šeit esošie skolēni nevar mācīties valsts skolās, kur klasē atrodas daudz bērnu. Viņiem ir vajadzīga rūpīgāka pieeja, lai pārliecinātos, ka viņi tiešām stundās kaut ko dzird un iemācās. Pagaidām internātskolas meitenes un Marc izskatās pēc normāliem tīņiem ar visām tīņu fīčām - slinkums, viss ir stulbi, neko negribas darīt, utt. Bet papildus tam viņi nāk no problemātiskām ģimenēm - alkohols, narkotikas, vecāki, kuriem bērni interesē mazāk par viskautkocitu. Līdz ar to ir radies iespaids, ka šiem skolēniem visvairāk pietrūkst uzmanība un audzināšana. Ir gan arī dažas nopietnākas psiholoģiskās problēmas (piemēram šizofrēnija dažādās pakāpēs), un gadās arī problēmas ar depresiju, bet neviens no šeit esošajiem skolēniem nemēdz būt vardarbīgs.
Mūsu galvenie pienākumi pagaidām saistās ar audzināšanu. Mēs nepiedalamies stundās (ir gan plāns, ka dažiem skolēniem būs nepieciešamas Angļu valodas stundas), bet gan pavadam laiku ar viņiem pēc stundām ar mērķi viņus ievilināt visāda veida aktivitātēs - gan ikdienišķos pienākumos (paši taisam sev ēst no rītiem un vakaros un tīram skolas apkārtni), gan kopējā brīvā laika pavadīšanā. Šeit augstā godā ir pēcskolas pulciņi un arī ar nākošo nedēļu mēs katrs sāksim vadīt kādu pulciņu/klubiņu. Bet pagaidām spēlējam spēles, karaoke un citas iepazīšanās un iejušanās aktivitātes. Bet pa lielam viņi te iejūtas ļoti labi, jo liela daļa atrodas šeit ne pirmo gadu..
Skola 'parastā' (Day school)
Dienas pirmajā pusē skolēniem notiek kaut kāda veida mācības. Kaut arī stundās klāt neesmu bijusi, izskatās, ka tas ir tālu no mums zināmās tradicionālās apmācības.. (Vai tas ir labi vai slikti šķiet būs vēl daudzu un ilgu diskusiju pamats.) Skolēni paši izdomā, ko grib mācīties, un, tādu vai citādu iemeslu dēļ, gada laikā apgūst mazāk vielas, nekā publiskās skolās.Dienas laikā te ir vairāk cilvēku, jo internātskolai pievienojas arī skolēni no tuvējās aprūpes mājas (care home). Man pagaidām ir palicis iespaids, ka skolēniem, kas atrodas internātskolā varbūt nemaz tik ļoti nevajadzētu īpašu apmācību veidu vai uzmanību stundās.. Bet skolēni no aprūpes mājas ir ar nopietnākām koncentrēšanās un emociju kontrolēšanas problēmām. Ar vairākiem no viņiem skolotāji strādā viens pret viens, jo, atrodoties lielākās klasēs, viņi ne tikai paši neko neiemācās, bet arī traucē citiem.
Pagaidām pa dienu te ir ap padsmit skolēniem. Bet runā, ka gada laikā viņu te kļūs vairāk - gada sākumā publiskās skolas domā, ka varēs ar viņiem tikt galā.. Bet laikam ejot izrādās, ka labāk viņiem esot šeit.
3 comments:
Kādus pulciņus vadīsiet? WC3 un ģitāras spēle?
Man ir plāns taisīt miniature painting un warhammer klubu.
Kaut kad moš pamēģināsim uzlekt uz DnD, bet jāskatās, vai sīči pavilks/pavilksies.
>> (jeb jāparūpējas lai 7:30 visas būtu uz strīpas).
kas rūpējas lai jūs 7:30 būtu uz strīpas? :D
p.s. uztaisi programmēsanas pulciņu.. dažus taskus jums nodosim :)
Post a Comment